Find svar på alle dine spørgsmål til dækning

Dækning

Hvis du oplever dårlig dækning, er der flere mulige løsninger. Prøv følgende: 

  • Genstart telefonen
  • Gå hen til et vindue, hvis du er indenfor
  • Gå udenfor og se om det bliver bedre
  • Nulstil netværksindstillinger
  • Tjek din dækning på dækningskortet her

Virker intet af ovenstående, så er du velkommen til at ringe til os på 77 34 18 18, så sidder vi klar til at hjælpe dig. 

Duka benytter sig af TT-netværket, som er Telenor og Telias fælles netværk med over 4.000 master.

Du kan altid tjekke netværkets dækning i lige præcis dit område på vores dækningskort.

Alle dukaTALE mobilabonnementer leveres med 5G netværk. Bestiller du et mobilabonnement, vil du have mulighed for at komme på 5G-netværket i de områder hvor 5G er tilgængelig, samt hvis du har en telefon der kan tilgå 5G.

Med alle dukaTALE abonnementer har du mulighed for at komme på 4G. Du har derfor stærk netværksdækning fra dag ét uanset, hvilket abonnement du vælger.

Du skal dog have en telefon, som understøtter 4G.

Vi tilbyder 5G i alle vores mobilabonnementer, undtagen vores mindste abonnement. Så har du en nyere telefon, som kan tilgå 5G netværket, så har du mulighed for at komme på lynhurtigt 5G netværk.

Du kan du altid kontakte vores kundeservice på tlf. 77341818 og høre nærmere, om hvilke abonnementer der understøtter 5G og om din telefon understøtter 5G. Vi sidder klar til at hjælpe dig.

5G

5G er en forkortelse for 5. generation af mobilnetværket. 5G netværket giver hurtigere hastigheder og har større kapacitet end på 4G netværket.

5G har meget hurtigere hastigheder end 4G. Med 5G bliver det muligt at downloade bl.a. film meget hurtigere og streame i HD- og 4K-kvalitet uden afbrydelser.

Med 5G kan du forvente at din download- og upload hastigheder bliver 10 til 100 gange hurtigere end 4G.

Nej, du skal ikke have et nyt SIM-kort for at få 5G hos dukaTALE. Hvis dit abonnement har 5G, så virker det automatisk.

For at komme på 5G-netværket skal du have en telefon der er 5G-kompatibel. De fleste nyere smartphones understøtter 5G, mens ældre modeller ikke understøtter 5G.

4G er stadig det netværk der imødekommer de flestes behov og netværket bliver stadig vedligeholdt sammen med 5G, så hvis du ikke har en telefon der er 5G-kompatibel endnu, så kan du roligt bruge 4G.

Hos dukaTALE koster det ikke ekstra at få 5G. Det er inkluderet i alle vores mobilabonnementer. Du skal derfor blot have en 5G-kompatibel telefon og være i et område med 5G-dækning for at benytte 5G.

Wi-Fi-opkald

Wi-Fi-opkald betyder, at man kan foretage opkald over Wi-Fi-forbindelse i stedet for over for mobilnetværket. 

Det er indtil nu kun bestemte typer telefoner der understøtter denne feature. Hvis din telefon understøtter Wi-Fi-opkald, skal du blot slå det til på din telefon for at benytte det. 

Fordelen ved Wi-Fi-opkald er en forbedring af mobilsignalet indendørs og i områder, hvor mobilnetværket er dårligt. I mange nyere bygninger kan man f.eks. opleve en forringet mobildækning. Dette skyldes, at betonvægge og tykke glasruder kan blokere signalet fra masten til telefonen.

Wi-Fi-opkald er en ny teknologi, som vil blive udviklet løbende.

Det koster dig ikke ekstra at bruges WiFi-opkald. Det er inkluderet i alle vores abonnementer.

Wi-Fi-opkald på din iPhone

  1. Gå til 'Indstillinger' og vælg derefter 'Telefon'
  2. Vælg 'Wi-Fi-opkald' og slå den til

Wi-Fi-opkald på din Samsung

  1. Gå til 'Indstillinger'
  2. Vælg 'Wi-Fi-opkald' og slå den til. Vi anbefaler indstillingen 'Mobilt netv. foretrækkes'

Ved indstillingen ”Wi-Fi er foretrukket” vælger telefonen altid Wi-Fi forbindelsen. Dette kan betyde at opkaldet afbrydes hvis du f.eks. bevæger dig ud i haven

Ved indstillingen ”Mobilt netv. foretrækkes” vælger telefonen kun Wi-Fi forbindelsen, hvis mobilnetværket ikke er stærkt nok.

Hvis du er i gang med en samtale og forlader den bygning, du befinder dig i, og bevæger dig ud i et VoLTE/4G-netværk fortsætter din samtale.

Er der kun 2G eller 3G net, vil din samtale blive afbrudt.

Det vil virke, som hvis du ringer fra Danmark til udlandet fra almindeligt mobilnet, og de samme priser for udlandstelefoni er også gældende for Wi-Fi-opkald.

Kvaliteten af dit Wi-Fi vil også kunne mærkes i dine opkald. Hvis din Wi-Fi forbindelse er ustabil, vil du også kunne mærke dette når du sidder i et Wi-Fi-opkald.

Det kræver ikke noget særligt af din forbindelse. Så længe det er tændt, og din telefon er forbundet til din Wi-Fi-forbindelse er det nok.

På nogle telefoner har du mulighed for at foretrække Wi-Fi opkald. Men som udgangspunkt, er svaret nej, da telefonerne er sat op til at skulle bruge mobilnetværket. Hvis dækningen er dårlig, vil den automatisk benytte Wi-Fi opkald, hvis denne funktion er slået til. 

Nej, det er ikke nødvendigt.

Ja, Wi-Fi opkald er inkluderet i alle vores abonnementer.

Det er vigtigt, at du har den nyeste version af software på din telefon. Hvis du ikke har det, kan det være grunden til, at det ikke virker.

Vær opmærksom på, at alle ikke modtager softwareopdateringer fra producenten på samme tid.

En anden grund kunne være at Wi-Fi opkald endnu ikke er blevet aktiveret i dit abonnement til din mobiltype.

Ja, hvis du ikke er forbundet til noget Wi-Fi, kan du ikke ringe med Wi-Fi-opkald. Du ringer derfor blot gennem det normale mobilsignal. 

Ja, du kan både ringe og sende SMS'er hvis du ikke har dækning og har Wi-Fi-opkald slået til og er på Wi-Fi.

Fik du ikke svar på dit spørgsmål?

Så er du velkommen til at ringe til os på 77 34 18 18.

Vi sidder klar alle hverdage kl. 09-20 og lørdage kl. 09-15.