eSIM

Et eSIM er et digitalt SIM-kort, der er indbygget i din telefon og som gør det hurtigt at skifte mobilabonnement uden at du skal vente på et fysisk SIM-kort med posten. Det sparer plads, er fleksibelt og mere miljøvenligt, da alt sker digitalt.

Hvad er eSIM?

Et eSIM (embedded SIM) er en digital version af det traditionelle SIM-kort, som bruges i mobiltelefoner og andre enheder til at forbinde til et mobilnetværk. Hvor det fysiske SIM-kort er et lille plastikkort, som du sætter ind i din telefon, er eSIM derimod indbygget i selve enheden. Det betyder, at du ikke behøver at skifte fysiske kort, hvis du skal skifte teleselskab eller opdatere dine oplysninger – alt dette kan gøres digitalt.

1. Indbygget i enheden: eSIM er indbygget direkte i telefonen eller en anden enhed som fx en smartwatch eller tablet. Det kræver ingen fysisk installation eller udskiftning af kort.

2. Nem at skifte udbyder: Du kan nemt skifte mellem mobiludbydere ved blot at scanne en QR-kode eller følge nogle enkle trin i telefonens indstillinger. Du behøver ikke længere bestille et nyt SIM-kort og vente på levering.

3. Pladsbesparende: Da eSIM er en digital løsning, fylder det ikke fysisk plads i telefonen. Det giver producenter mulighed for at designe slankere og mere kompakte enheder.

4. Mulighed for flere numre: Nogle enheder understøtter både eSIM og et traditionelt SIM-kort, hvilket betyder, at du kan have to telefonnumre på samme telefon, fx et privat og et arbejdsmæssigt nummer.

Fordele med eSIM

Flere numre på samme telefon

Det er også muligt at have flere abonnementer på samme enhed, hvilket er nyttigt, hvis du f.eks. vil have både et arbejds- og privatnummer på samme telefon.

Slip for at vente på posten

eSIM gør det nemmere at skifte dit mobilabonnement. Du kan gøre det direkte fra din telefon uden at skulle vente på, at et nyt fysisk SIM-kort bliver leveret med posten.

Kom hurtigt videre

Hvis du mister din mobil, skal du ikke vente i flere dage på at modtage et nyt fysisk SIM-kort. Med et eSIM kan du være i gang med dit nye eSIM i løbet af kort tid.

Mere miljøvenligt

eSIM reducerer behovet for produktion og transport af fysiske SIM-kort, da alt håndteres digitalt. Det mindsker dermed det fysiske affald og CO2-aftrykket forbundet med produktion og distribution.

Få et mobilabonnement med eSIM

Sådan kommer du i gang med eSIM

Tjek om din enhed understøtter eSIM

Er du usikker på om din telefon understøtter eSIM, så kan du indtaste *#06# der, hvor du indtaster et nummer, hvis du skal ringe. Hvis der kommer et EID-nummer frem på din telefon, så kan du bruge eSIM.

Du kan også se om din telefon understøtter eSIM inde i indstillinger på din telefon.

Bestil eSIM fra din udbyder

Når du bestiller et nye mobilabonnement kan du vælge om du ønsker et eSIM eller fysisk SIM-kort.

Har du allerede et dukaTALE mobilabonnement kan du bestille eSIM på Mit Duka eller ved at ringe til vores kundeservice på tlf. 77341818.

Modtag din aktiveringskode

Når du har bestilt eSIM, så modtager du en e-mail med en QR-kode, som du skal scanne på din telefon for at starte aktiveringen af dit eSIM.

Aktiver eSIM

Du kan vælge at scanne QR-koden med dit kamera, hvorefter du vil få et link til aktiveringen af dit eSIM.

Du kan også vælge at gå direkte ind i indstillinger på din telefon for at opsætte dit eSIM.

Klar til brug

Når du har fulgt vejledningen på din telefon, så er dit nye eSIM klar til brug.

eSIM eller fysisk SIM-kort

eSIM


Du kan bestille dit eSIM helt gratis, når du bestiller et dukaTALE abonnement. Du kan også bestille det på Mit Duka, hvis du allerede har et abonnement.

Du kan kombinere eSIM med et fysisk SIM-kort, så du kan have flere telefonnumre på samme telefon - f.eks. både dit arbejdsnummer og private nummer.

Hvis du mister dit fysiske SIM-kort, f.eks. i forbindelse med at du mister din telefon, så kan du hurtigt komme i gang med et eSIM.

Fysisk SIM-kort


Har din telefon endnu ikke mulighed for eSIM, så er et fysisk SIM-kort løsningen. Det fysiske SIM-kort sendes direkte til dig med posten.

Du kan også kombinere det fysiske SIM-kort med et eSIM, så du kan have flere telefonnumre på samme telefon – for eksempel både dit arbejdsnummer og dit private nummer.

Nogle telefoner understøtter endnu ikke eSIM, så her er et fysisk SIM-kort nødvendigt.

Ofte stillede spørgsmål om eSIM

eSIM er et elektronisk SIM-kort og står for ”embedded-SIM”. Et eSIM fungerer på samme måde som et fysisk SIM-kort.

Med et eSIM kan du komme i gang med dit nye abonnement på få minutter – så skal du ikke vente på det fysiske SIM-kort kommer med posten.

Et eSIM kan kombineres med et fysisk SIM-kort, så du har flere telefonnumre på samme telefon. Nogle telefoner kan have helt op til 5 eSIM aktiveret på én telefon. Så kan du både have dit privat- og firmanummer på samme telefon. 

På nuværende tidspunkt har vi mulighed for at tilbyde eSIM til nuværende kunder hos dukaTALE. Så har du allerede et dukaTALE mobilabonnement kan du ringe til os på tlf. 77341818 og få hjælp til at få et eSIM. Du kan også bestille et eSIM på Mit Duka. 

Når du skal aktivere dit eSIM skal du have din mobiltelefon, hvor dit eSIM skal aktiveres på, samt en anden enhed. Den anden enhed kan være din tablet eller computer, hvor du kan tilgå din QR-kode til dit eSIM.

Sådan aktiverer du:

  • Find den tilsendte e-mail på din anden enhed eller log på Mit Duka.
  • Tag din mobiltelefon og tjek at den er på WiFi
  • Scan QR-koden med dit kamera på din mobiltelefon
  • Følg instruktionerne på din mobiltelefon

Har du brug for hjælp til at aktivere dit eSIM kan du altid ringe til os på tlf. 77341818.

Er du usikker på om din telefon understøtter eSIM, så kan du indtaste *#06# der, hvor du indtaster et nummer, hvis du skal ringe. Hvis der kommer et EID-nummer frem på din telefon, så kan du bruge eSIM.

Ja, du kan bruge dit eSIM i udlandet præcis som i Danmark.

Virker dit eSIM ikke efter du har installeret det på din telefon, så er der nogle forskellige ting du kan prøve.

  1. Vent 5 minutter og genstart derefter din telefon. Installationen kan nogle gang tage nogle minutter, så du skal nogle gange vente et par minutter ekstra.
  2. Havde du et fysisk SIM-kort i telefonen på det samme nummer tidligere, så tag SIM-kortet ud og genstart telefonen.
  3. Gå til SIM indstillingerne på din telefon (oftest under Netværk/Forbindelser) og tjek, at din nye eSIM profil er sat til at være i brug.
  4. Nulstil netværksindstillingerne på din telefon.
  5. Tjek, at der ikke er tyverispærring på dit nummer

Oplever du stadig problemer efter at have prøvet ovenstående punkter, så anbefaler vi, at du tager fat i vores kundeservice på tlf. 77341818.

Du kan ikke altid overføre dit eSIM til din nye telefon. Du skal derfor bestille et nyt eSIM på Mit Duka eller via vores kundeservice. Du får tilsendt dit nye eSIM på hverdage mellem kl. 09-16. Du kan med fordel bestille et nyt eSIM i god tid, så du er sikker på at have dit nye eSIM klar til aktivering når du sætter din nye telefon op.

Det siger andre kunder om dukaTALE

Har du brug for hjælp, eller har du spørgsmål?

Indtast dit telefonnummer herunder, og vi ringer dig op hurtigst muligt. Du er også altid velkommen til at ringe til os på tlf. 77 34 18 18.

Vi sidder klar alle hverdage kl. 09 - 20, samt lørdage kl. 09 - 15.

*Når du udfylder formularen, så giver du samtykke til, at vi må kontakte dig og sende dig tilbud pr. telefon og SMS.

Ofte stillede spørgsmål

Har du brug for hjælp, eller sidder du med et spørgsmål? Vi har samlet og besvaret de oftest stillede spørgsmål, som du kan læse herunder. 

Du er også velkommen til at ringe til os på tlf. 77 34 18 18