Find svar på alle dine spørgsmål om betingelser

Binding

Nej, der er ingen bindingsperiode på dit dukaTALE abonnement, og du kan derfor til en hver tid opsige dit abonnement efter reglerne for opsigelse.

Det kan tage 1-2 hverdage at håndtere en opsigelse. Alle abonnementer bliver opsagt til månedens udgang.

Så hvis du vil være sikker på, at opsigelsen gennemføres til månedens udgang, så tag kontakt til vores kundeservice enten på telefon eller e-mail, så hjælper vi med din opsigelse.

Fortydelse

Hvis du ønsker at fortryde dit køb af et mobilabonnement, som er købt via vores hjemmeside eller kundeservice, har du 14 dages fortrydelsesret. 

For at fortryde din bestilling skal du kontakte kundeservice på telefon 77 34 18 18 eller e-mail kundeserivce@duka.dk senest den dag, hvor fortrydelsesretten udløber.

Du skal ikke returnere det fysiske SIM-kort til Duka. Det vil automatisk blive lukket ved din opsigelse.

Klagevejledning

Det er vigtigt for os, at du har en god oplevelse med Duka, og vi er derfor altid interesserede i at hjælpe dig. Vi vil derfor også, i overensstemmelse med lovgivningen, gøre dig opmærksom på dine klagemuligheder.

Hvis du er utilfreds med en vare eller serviceydelse, er du altid velkommen til at ringe til vores kundeservice.

Det er også muligt at indgive en mere officiel klage over en vare eller serviceydelse. Denne kan indgives til Konkurrence-og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby, eller via hjemmesiden www.forbrug.dk.

Det første du skal gøre, er at kontakte kundeservice på telefon 77 34 18 18, så vil de forsøge at hjælpe dig. 

Hvis det ikke er lykkedes at finde en løsning, du er tilfreds med, kan du skrive en skriftlig klage og sende den til kundeservice@duka.dk. Det skal af emnefeltet fremgå, at det er en klage.

Det er vigtigt, at du skriver en officiel klage til Duka, før du kan klage over Duka til andre instanser. 

Opsigelse

Hvis du ønsker at opsige dit abonnement, skal du kontakte kundeservice og opsige dit abonnement. Det kan du gøre ved at ringe til os, eller lade os ringe dig op via formularen længere nede. Du kan også sende os en mail på kundeservice@duka.dk.

Som kunde hos Duka har du løbende måneds opsigelse, medmindre andet er angivet. Dit abonnement vil blive opsagt den sidste dag i den måned, hvor du opsiger. Det kan tage 1-2 hverdage at håndtere en opsigelse, så hvis du vil være sikker på, at opsigelsen kan gennemføres til månedens udgang, så tag kontakt til os i god tid.

Du skal være opmærksom på, at hvis du opsiger dit mobilabonnement, mister du dit mobilnummer. Hvis du ønsker at beholde dit nummer, skal du rette henvendelse til et andet selskab og anmode om en nummerflytning.

Ja, du har mulighed for at fortryde en opsigelse op til 14 dage efter, dit nummer er blevet lukket.

For at fortryde skal du kontakte kundeservice på 77 34 18 18.

Overdragelse

Hvis du har behov for at overdrage dit nummer til en anden person, skal du kontakte kundeservice.

Herefter sender vi dig en overdragelsesfuldmagt, som begge parter skal underskrive og sende retur på e-mail til fuldmagter@duka.dk.

Herefter vil vi behandle din forespørgsel og overdrage nummeret til den ønskede person.

Tyveri og spærring

Hvis du ønsker at spærre dit nummer f.eks. i forbindelse med tyveri, så skal du ringe til vores kundeservice på tlf. 77 34 18 18 eller sende en mail til kundeservice@duka.dk.

Hvis du mister din telefon er det vigtigt, at du hurtigst muligt kontakter kundeservice på 77 34 18 18.

Hvis du mister din telefon uden for vores åbningstid, skal du sende sende en mail på kundeservice@duka.dk i stedet. Du vil modtage en bekræftelse på e-mail, når vi har tyverispærret dit nummer. 

Vi gør opmærksom på at kundeservice skal validere, at du er den faktiske ejer af telefonnummeret i forbindelse med både tyverispærring og ophævelse af tyverispærring.

Husk også at melde din telefon stjålet hos politiet.

Hvis du fx finder din telefon igen efter at du har fået den tyverispærret, har du mulighed for at genåbne dit SIM-kort. 

Den eneste måde, du kan gøre dette på, er ved at kontakte kundeservice på 77 34 18 18. Vi gør opmærksom på at kundeservice skal validere, at du er den faktiske ejer af telefonnummeret i forbindelse med både tyverispærring og ophævelse af tyverispærring.

Manglende betaling

Hvis du ikke betaler din abonnementsregning eller et eventuelt merforbrug, vil Duka sende dig en betalingspåmindelse. Hvis du stadig ikke betaler vil din telefon i første omgang blive spærret og der vil påløbe rykkergebyrer. 

Hvis du stadig ikke betaler vil det ende med at Duka opsiger dit abonnement og du mister dit mobilnummer uden mulighed for at få det samme nummer tilbage.  Det samme gør sig gældende hvis der er tale om groft misbrug af dit abonnement. 

Forbrugsgrænser

Et mobilabonnement hos Duka vil normalvis have et kreditmaksimum på 500 kr. Fx til at dække merforbrugstjenester såsom indholdstakserede tjenester, eller udlands- og roamingtjenester m.v. som ikke måtte være indeholdt i det købte abonnement.

Det betyder, at hvis du bruger mere end 500 kr. i din regningsperiode ud over dit abonnement, vil din telefon blive spærret. 

For at sikre at dette ikke sker, sender vi dig en SMS, når kreditforbruget passerer 400 kr.

Vi sender dig samtidig med SMS'en også en faktura på det merforbrug, du har haft indtil nu. Hvis du er tilmeldt automatisk kortbetaling, trækker vi også betalingen. Hvis du plejer at betale på andre måder, er det dit eget ansvar, at fakturaen bliver betalt. 

Fik du ikke svar på dit spørgsmål?

Så er du velkommen til at ringe til os på 77 34 18 18.

Vi sidder klar alle hverdage kl. 09-20 og lørdage kl. 09-15.