Find svar på alle dine spørgsmål til betaling

Betalingsmuligheder

Du kan benytte dit betalingskort, det gælder bl.a. Dankort, Mastercard og Visa. Du kan også benytte Mobilepay. Derudover kan du også betale med dit Forbrugsforeningskort når du bestiller et abonnement hos os.

Hvis du har valgt at betale for dit dukaTALE abonnement med betalingskort, bliver beløbet trukket automatisk fra dit betalingskort d. 1. i måneden.

Husk at du altid kan tilmelde eller skifte dit kreditkort på Mit Duka.

På Mit Duka kan du nemt opdatere eller rette din betalingsmetode. Du kan enten betale med dit kreditkort eller MobilePay.

Du kan læse mere om hvordan du opdaterer/tilføjer din betalingsmetode her.

Ekstra data

Hvis du tilkøber data, vil du blive opkrævet for dataen på din næstkommende regning som merforbrug, og hvis beløbet for datakøb overskrider 250kr, vil du modtage en særskilt regning med det samme.

Faktura

Din faktura ser ud som vist på billedet. 

Her kan du både se, hvilket produkt du betaler for, og hvilken periode, du skal betale for.

Du kan også se prisen for abonnementet. Her skal du dog være opmærksom på, at prisen er uden moms på de enkelte linjer. Den samlede pris med moms ser du i feltet Total DKK. Det er dette beløb, som du skal betale på din næste regning. 

Desuden kan du også se dine oplysninger og dit kundenummer.

Alle dine fakturaer er tilgængelige på Mit Duka. Det er også her, du kan se dit månedlige forbrug.

Log på Mit Duka

Forstå din regning

Hvis du betaler med et kreditkort eller MobilePay, vil din abonnementsopkrævning automatisk ske den. 1 i hver måned. Der er ingen gebyr ved denne betalingsform.

Hvis du har valgt at betale for dit dukaTALE abonnement med girokort, betyder det, at du bliver opkrævet for dit abonnement hvert kvartal.

Du vil modtage din første faktura ved starten af et nyt kvartal. Hvis du f.eks. har købt dukaTALE d. 20. september, så vil du modtage din første faktura d. 1. oktober. Du kan se på din faktura, hvilke måneder du betaler for.

Vær opmærksom på at der er et fakturagebyr på 50 kr. for at betale med girokort. Vi anbefaler derfor at man tilmelder sig en anden betalingsform - enten kreditkort eller mobilepay, som er gratis at bruge. Dette kan tilmeldes via Mit Duka eller ved at ringe til kundeservice.

Er du kunde på andre duka-produkter, kan din betalingsfrekvens være anderledes. Kontakt evt. kundeservice for nærmere information.

Hvis du har bestilt et helt nyt nummer hos Duka, starter dit abonnement dagen efter, at vi har afsendt dit nye simkort, og du kan således tage det i brug så snart, du har modtaget SIM-kortet. 

Har du derimod bestilt en nummerflytning, giver vi dig besked om hvilken dato, dit nummer flyttes fra din gamle udbyder til Duka. Det er også den dato, hvor dit dukaTALE abonnement starter. 

Da dit abonnement typisk bliver aktiveret på en anden dag end den 1. i måneden, vil din første opkrævning være på mere end en måned. 

På din faktura er de enkelte måneder specificeret således, at du tydeligt kan se hvilken periode, du betaler for. 

Indholdstakseret SMS

En indholdstakseret SMS er en SMS, som du bruger til at betale med. Det kan både være i form af fysiske produkter, digitale produkter eller services og tjenester. Det kan fx være busbilletter, togbilletter, SMS-afstemninger, lodder i konkurrencer og onlinespil.

For at kunne betale med indholdstakseret SMS'er, skal du have slået det til på dit mobilabonnement. På alle vores dukaTALE abonnementer er indholdstakseret SMS'er som udgangspunkt slået fra.

Du kan ringe til vores kundeservice og få slået indholdstakseret SMS slået til.

På alle vores dukaTALE abonnementer er indholdstakseret SMS'er som udgangspunkt slået fra. Det vil sige, at du skal ringe til vores kundeservice på tlf. 77 34 18 18, hvis du ønsker at kunne benytte indholdstakseret SMS'er på dit mobilabonnement.

Hvis du benytter indholdstakseret SMS'er, skal du betale for disse oveni dit mobilabonnement, og faktureres som det, vi kalder merforbrug.

Takserede numre, er numre hvor du enten betaler per påbegyndt minut og/eller takseres en opkaldsafgift.

Du kan se en liste over takserede numre her

Merforbrug

Et merforbrug er et forbrug ud over din abonnementspris. Det kan fx være fordi, at du har købt ekstra data, deltaget i en konkurrence eller doneret et beløb over telefonen. Du kan også have brugt din telefon til opkald eller data til og/eller i lande, der ikke er en del af dit abonnement. 

Ja, der er et kreditmaksimum på 500 kr. for merforbrug pr. måned. Når du har brugt for 500 kr. spærres dit nummer for udgående trafik.

Når du har brugt for 400 kr. i merforbrug, vil du derfor få en påmindelse om at betale regningen, så du ikke står med et spærret nummer.

Så længe dit merforbrug ikke overstiger 250 kr., vil beløbet blive opkrævet sammen med din næste regning. Hvis forbruget når 250 kr., vil vi foretage en ekstra opkrævning. 

Vær opmærksom på, at hvis du har brugt ekstra data eller tale i udlandet, kan der gå noget tid inden beløbet opkræves, da der kan gå op til 31 dage før, meropkrævningen sker fra det udenlandske teleselskab.

Fik du ikke svar på dit spørgsmål?

Så er du velkommen til at ringe til os på 77 34 18 18.

Vi sidder klar alle hverdage kl. 09-20 og lørdage kl. 09-15.