Find svar på alle dine spørgsmål til bestilling af nyt abonnement
Bestilling af abonnement
Du kan bestille et mobil- og internet-abonnement her på vores hjemmeside.
Du er også velkommen til at ringe til vores kundeservice, som sidder klar til at hjælpe dig med din bestilling. Du kan ringe til os på tlf. 77 34 18 19.
Når du skal bestille et mobilabonnement skal vi bruge dit navn, adresse, telefonnummer og e-mail, samt dit CPR-nr.
Ønsker at beholde dit nuværende telefonnummer, så skal du have dit nuværende SIM-kortnummer klar. Det kan du finde på selve SIM-kortet i din telefon, eller på din nuværende udbyders selvbetjening.
SIM-kortet
Har du bestilt et fysisk SIM-kort, så sendes det til den adresse du er registret på i folkeregistret, baseret på det CPR-nummer du oplyste i forbindelse med bestillingen af dit dukaTALE abonnement. SIM-kortet bliver sendt med DAO og du vil modtage det inden for 3-5 hverdage.
Har du bestilt et eSIM, så vil du indenfor 1 hverdag modtage en e-mail med et link til dit nye eSIM.
Hvis du har bestilt et nyt nummer hos os, virker dit SIM-kort, når du modtager det med posten.
Hvis du har flyttet dit nummer over til os, virker dit SIM-kort den dag, der er oplyst i e-mailen, som vi har sendt til dig.
Hvis du fra dit tidligere teleselskab har en binding på dit abonnement, skal du være opmærksom på, at SIM-kortet først virker, når bindingsperioden er ovre.
Du kan altid ringe til kundeservice, så vil vi forsøge at hjælpe dig med at få skiftet dit SIM-kort.
Du kan også finde hjælp i denne guide til skift af SIM-kort
Dit SIM-kort vil typisk virke fra om morgenen.
Der kan dog være forsinkelse, hvis der er mange, som skal have flyttet deres nummer på den pågældende dag. Hvis dette er tilfældet skal du blot sætte dit gamle SIM-kort i telefonen igen og skifte, når det ikke længere virker.
Nummerflytning
For at flytte dit nummer over til os, skal du bestille dukaTALE på vores hjemmeside. Her har du mulighed for at vælge det abonnement der passer dig og hvornår dit nummer skal flyttes over til os.
Du skal have følgende klar:
- Mobilnummer som skal flyttes
- SIM-kortnummeret
- Dine oplysninger
Når din ordre er gået igennem hos os, skal du ikke foretage dig yderligere. Vi sender dig dit nye SIM-kort.
Har du bestilt nummerflytning fra et andet teleselskab, vil vi sørge for at flytte dit nummer over til Duka, og samtidig opsige dit abonnement hos din nuværende udbyder. Vi sender dig en SMS med dato på, hvornår du kan begynde at bruge dit dukaTALE abonnement.
Ja, det kan du ved at kontakte vores kundeservice på kundeservice@duka.dk eller ringe til os på tlf. 77 34 18 18
Der kan være forskellige årsager til, at dit nummer er blevet afvist. I e-mailen med afvisningen skulle der gerne være angivet en årsag. Det kan f.eks. være, at det SIM-kortnummer, du har oplyst os, ikke stemmer overens med det, som din nuværende udbyder har stående i deres system.
Desuden vil der i e-mailen også være en instruktion til, hvordan du kommer videre i processen. Du er også altid velkommen til at kontakte kundeservice, så vi kan hjælpe dig videre og sørge for at dit nummer bliver flyttet over til os.
I nogle tilfælde har vi behov for en fuldmagt for at kunne opsige eller flytte dit nummer.
Det kan f.eks. være hvis dit nuværende nummer er ejet af en virksomhed - i det tilfælde har vi brug for en fuldmagt, hvor virksomheden giver os fuldmagt til at flytte nummeret.
Hvis der er behov for at du udfylder en fuldmagt, vil du få besked fra os herom.
Du kan også finde fuldmagten her.
Hvis du har modtaget en e-mail fra os om, at vi har brug for en fuldmagt for at kunne flytte eller opsige dit nummer, skal du downloade den medsendte PDF, udfylde den og sende den retur til os. Du kan enten scanne den eller tage et billede af den og sende den retur til os på fuldmagt@duka.dk.
Det er vigtigt, at du udfylder fuldmagten og sender den retur til os hurtigst muligt, da opsigelsesfristen hos dit nuværende teleselskab først træder i kræft, når vi har modtaget og godkendt fuldmagten.
Hvis du er i tvivl om, hvordan du udfylder fuldmagten korrekt er du velkommen til at kontakte kundeservice på 77 34 18 18.
Hvis dit telefonnummer tilhører et firma, skal navn og adresse udfyldes med firmaets oplysninger. Fornavn kan udfyldes med firmanavn og efternavn kan udfyldes med firmaets CVR-nummer.
Du er også velkommen til at ringe til vores kundeservice på tlf. 77 34 18 18 - vi sidder klar til at hjælpe dig.
Fik du ikke svar på dit spørgsmål?
Så er du velkommen til at ringe til os på 77 34 18 18.
Vi sidder klar alle hverdage kl. 09-20 og lørdage kl. 09-15.